Tyger

tisdag 24 maj 2011

till min farfar och farmords begravning

Jag var ner på stan härom dagen och kikade igenom varenda butik  efter en klänning till deras begravning ( farfar  avled  förra tisdagen och farmor i natt )men som vanligt fanns det inget som jag fastnade för.. så jag tog beslutet  att rita en egen klänning och sy .. här är resultatet :

Tyget är ett påslakan har fodrat med någon typ av  polyesterfoder, utgick från ett mönster köpt från svenska mönster , ändrade om hela livet  och klippte ut en rektangel som jag sedan rynkade och sydde fast i livdelen, dragkegja där bak.

Livet är turbulent nu med mina farföräldrars bortgång och så många andra tråkiga besked och händelser..
Sov i ro älskade farfar & farmor...

skänk gärna en peng till cancerfonden , har förlorat alldeles för många i denna hemska sjukdom och pengarna behövs-räddar liv !!

//Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar