Tyger

fredag 21 januari 2011

Massor sytt !





Jepp här kommer en radda nysydda alster !
Det översta fotot är på min alltid lika glada  minsta prinsessa Alva-Li i singoallaklänningen jag sydde  klart igår förmiddag.

Andra bilden är en T-shirt till Prinsen i familjen , himmelsblå fordon från Jny med blå stjärnjersey till ärmar strl 92 mönstret kommer från Ottobre nr 6/10 är egentligen en långärmad modell men eftersom det var kortärmat jag ville sy så kortade jag av ärmen.

Den tredje bilden är ett sett till tösen igen  en mössa som jag ritat mönster efter en  gammal mössa jag hade här hemma , tyget är marinblå/vinrödrandig velour fyndat från Blocket , och en tunika strl 74/80 i samma tyg , muddbyxor i matchande vinröd velour strl 74/80   mönstren kommer från Sömmnads magasin nr 9/10 och Hanne Meedom.

Fjärde bilden är klänningen j(strl 80) ag sydde på sykursen i går kväll , tyg från Jofotex och mönstret vet jag faktigst inte vart det kommer ifrån .. förmodligen nåt ja lånat av svärmor!

Nu stundar  en lugn fredagkväll framför tvn. småttingarna sover och min stora tjejja är  uppe med oss och spanar tvn!
I morgon kommer älskade kusinerna hit från Gbg .. då blir det liv i luckan igen !
Ha en skön helg allesammans !

//Fia

3 kommentarer:

  1. oj dom är jättefina fia! jag gillade speciellt bild nummer 3 den med huvan, jättefin :)
    och Alva är jättesöt, gud så glad hon är :)

    SvaraRadera
  2. Frida >> Tack så mycket, det blir perfekt och mysa i såhär när det fortfarande är så vintrigt ute, mysig värmande velour :-)

    Javisst är hon en liten solstråle våran lilla pruttbebis ! Alltid lika glad och go !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint! Singoallaklänningen var himla söt!

    SvaraRadera