Tyger

fredag 12 augusti 2011

Äntligen !!!

Bättre sent än aldrig ! Efter en lång vår och sommar med massor av jobbigt OCH roligt som hänt , flytt och semester är jag åter tebax vid symaskinerna full av skaparlust !!
Om en vecka ( den 20 augusti) kommer jag finnas i Göteborg på Designermässa Ala London, ska bli jättespännande tycker jag och jag syr som en tok från morgon till kväll för att hinna färdigt med allt som ska med dit ! Helgen efter kommer jag också finnas med på Eksjö Stadsfest och dessutom marknad i Nässjö.. så jag ljuger knappast när jag säger att jag har att stå i !!!


Tänkte blogga lite om några plagg jag sydde i sommras ( innan maskinerna blev nerpackade ) till makens systerdotter, svärmor var förbi en kväll och klämde och kände på alla tyger och frågade om jag ville sy några bodies och byxor till den lilla som hon kunde ha med som present när hon åkte dit för att hälsa på . Sagt och gjort ! Här är resultatet :

 Body ( eget mönster ) storlek 80 och Byxor strl 80 ( också eget mönster ) grodtyget kommer ifrån Znok Design och velouren och mudd från kameleont design.
Och här är alla tre bodysarna , tyg kommer från Znok Design och mjuka tyger ( kameleont design).

Man och barn är iväg över helgen så jag får sitta och sy ostört , ganska skönt men samtidigt så är det alldeles för tyst här , saknaden gör sig påmind direkt ! Men på söndag kommer de hem igenoch då hoppas jag att jag ska vara klar med mina projekt !

Ha en fin helg allesammans !
//Fia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar